KRATKA VSEBINA IN NAMEN PROJEKTA
TunY: »Mi smo generacija Y – velik izziv za učitelje«
V okviru programa Evropske skupnosti ‘Vseživljenjsko učenje’, podprograma »Comenius – Večstranska šolska partnerstva«, bomo od avgusta 2012 do julija 2014 izvajali projekt »TunY«. V projekt so poleg Osnovne šole Nove Fužine vključene še osnovne in srednje šole iz Španije, Nemčije, Turčije, Poljske, Portugalske in Grčije.
»TunY« je namenjen učencem in učiteljem. Poudarek je na pomenu medgeneracijskega in mednarodnega sožitja. V šolah imamo dandanes učence in dijake, ki jih imenujejo »generacija Y« (imenovana tudi »digitalna generacija«). Ta se kar pomembno razlikuje od ostalih generacij, zato je prav, da se med seboj dodobra spoznamo in s tem ustvarimo pogoje za bolj prilagojeno ter učinkovito sobivanje, poučevanje in učenje.
Medsebojno spoznavanje bo omogočeno z izvajanjem različnih kulturnih dejavnosti na teme, kot so: umetnost, film, digitalni mediji, poezija, narava… v matični šoli in na mednarodnih srečanjih. Učencem bo prepuščena vsa kreativnost in vsebina kulturnih tem, učitelji pa jim bomo zagotavljali pogoje dela in usmeritve. Učitelji jih bomo ob njihovem motiviranem delu opazovali z namenom, da ugotovimo, katere metode in pristopi bi lahko izboljšali rezultate poučevanja in učenja generacije Y. Vsebine »TunY-ja« bomo smiselno vključili v učne načrte posameznih šolskih predmetov in v različne obšolske dejavnosti.
Poleg umetniških izdelkov, predstav, razstav in člankov bomo pripravili tudi brošuro generacije Y in priročnik za učitelje. Prav tako pričakujemo, da bodo v projekt vključeni učenci in učitelji izboljšali znanje angleškega jezika, poznavanje vključenih držav partneric, socialne spretnosti ter poznavanje samega sebe.
Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina spletne strani je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
TunY: »We are Y’ers – a tuning challenge for teachers«
SUMMARY
Intergenerational and international coexistence is an important social aspect therefore it is important to start raising this awareness among young people. In schools nowadays, we have so called generation Y, a very interesting and pretentious youth which has to be understood by other generations (i.e. teachers). We intend to combat this challenge with cultural activities which have a universal language and is boundless. Generation Y representatives will be provided with opportunities to act, test and express themselves. Group dynamic and content definition of cultural topics is left to them with a purpose to enable teachers to observe insights (characteristics, values, interests, attitudes, manners, motivation, etc). Insights will serve teachers for modernisation of teaching methods and approaches to maximise motivation and learning output. Activities of the generation Y will be tutored by teachers during curricula subjects and non-curricula school activities and will enable them to acquire some basic life-skills and competences. It is expected for pupils/students and teachers, that familiarisation and understanding of diversified cultures will be significantly increased, interest for international cooperation enlarged, competences of second language improved, active European citizenship strengthened and that experiences might have an impact on pupils/students career decisions. Beside a teacher’s handbook, a pupil’s and student’s brochure and some articles, there will be several exhibitions, installations and performances.
The project will be implemented from August 2012 till July 2014 by primary and secondary schools from Slovenia, Spain, Germany, Turkey, Poland, Portugal and Greece .
This project is funded by the European Commission. The content of this website is the sole responsibility of the author and it does not represent the views of the European Commission.